Angel in despair

Angel in despair

måndag 21 december 2015

17 december 2015 23.46

Du och Jag i Evigheten.


Det var en enda person som fick lov att titta in i min själ. En enda person som fick lov att se vem jag är. Det var du. 
Jag gav ditt mitt inre. Jag gav dig mitt allt. Jag visade dig allt det vackra och allt det mindre vackra. Jag öppnade mitt innersta. Jag trodde att du en dag ville öppna ditt. Jag trodde min kärlek kunde nå dig. Kunde få dig att känna det jag kände. Kunde få dig att se det jag såg. 

Jag ser din skönhet. Jag ser den du är bakom allt det andra. Jag ser ditt hjärta bakom murarna. Jag ser kärleken lysa i dig genom dina sår. Även när du stänger allt och alla ute. När du stänger ner för alla känslor och fyller dig själv med kyla. Jag ser din lögn. Det du försöker att skydda. Jag ser igenom dina försvar. Jag ser dig. 

Jag har känt dig sedan du blev född. Sedan du blev född som en del av ljuset. Vi blev födda på samma dag. Du och jag. Och som små kulor av ljus, födda ur kärlek, firade vi allt som skulle komma. Allt vi skulle uppleva i tiden av glömska då vi inte längre skulle komma ihåg vem vi var och var vi kom ifrån. 
Vi har följt varandra oskiljaktiga sedan den dagen. Det var en dag för eoner sedan. Jag har aldrig lämnat din sida och du har aldrig lämnat min. 

Vi leker den här leken och varje gång glömmer vi varför. Glömmer hur vi tillsammans har planerat spelet ner i minsta detalj. Vi möts, vi älskar och vi skiljs igen. Men vi skiljs aldrig på riktigt för sedan den dagen för eoner sedan har vi älskat varandra. Sedan den dagen vi föddes som små droppar av ljuset ut av kärleken.

Vi har gjort det här så många gånger. Spelat livets spel. Vi har turats om de olika rollerna och dramat har alltid haft olika handling men temat har alltid varit kärlek. 
En dag vill spelet sluta och vi vill vara tillsammans för evigt. 
Vi vill veta vem vi är. Vi vill komma ihåg dagen då vi föddes och stunden då vi blev förälskade för första gången. Vi vill komma ihåg allt från tidernas morgon till stunden som saknar tid. 

Jag känner dig. Jag ser dig. Jag har varit vid din sida sedan du föddes. För eoner sedan. För jag föddes av samma kärlek som du, i samma stund och sedan har vi alltid varit tillsammans. 
Vi kan inte göra slut. Vi kan inte skiljas. Våra hjärtan är för evigt förbundna av allt vi lovade varandra den dag, för eoner sedan. 

Jag kommer ihåg. Jag kommer ihåg vem du är. Jag ser igenom alla dina roller. För jag ser med ögonen i min själ och inför vårt sanna jag kan inget döljas. 
Jag minns glädjen den dag, för eoner sedan. Jag minns första gången jag kände kärleken så mycket större än livet när jag tittade på dig. 

Jag känner dig min älskade. Jag har varit vid din sida sedan tidernas morgon. Jag ser igenom din själ med min själ. För hos dig känner jag mig hemma. Hos dig minns jag allt som vi har glömt. Tillsammans med dig minns jag vem jag är. Vad vi kommer ifrån och varför vi är här. 

Jag älskar dig bortom livet. Bortom liven. Jag vet vem du är. Jag ser dig. För du är jag i dig och jag är du i mig. Och från den dagen då vi föddes på samma dag i samma stund och för första gången upplevde kärlek. Från den dagen har vi alltid varit tillsammans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar