Angel in despair

Angel in despair

måndag 11 januari 2016

Hemlängtan

Jag önskar att jag bara kunde få lämna detta spelet. Så att alla andra kunde få spela sin roller, men jag kunde få fri. 
Det gör så ont och jag är så ledsen. Mitt hjärta är krossat och jag vet inte var jag ska ta vägen. 
Jag är så ledsen. 
Jag är så himla ledsen. 

Allt handlar om yta och prestation och jag kan inte följa med. 
Jag passar inte in någonstans. Det finns ingenstans där jag känner mig trygg. 
I snart två dygn har jag suttit på min säng och gråtit och lönlöst försökt att trösta mig själv. 
Jag är så himla ledsen och det tar aldrig slut. 

Varför skulle allt gå sönder? Varför skulle allt som betydde något för mig gå sönder? 
Varför skulle jag gå sönder? 
Jag vill inte vara sönder mer. Jag vill vara hel igen. 
Snälla Gud hjälp mig att bli hel igen. 

Jag vet inte vad som är upp eller ner. 
Jag vet inte vad som är riktigt eller fel. Jag är så trött. 
Jag vet inte vad som är äkta och vad som är fake. 
Jag vill bo i en värld där allt är äkta. 
I den här världen känns det som om det mesta är fake. 

Jag sitter och vaggar och tröstar mig själv. Jag måste gå ut snart för annars slutar även denna natt illa. 
Jag vet inte vad jag ska göra av mig själv. Jag är så ledsen och tårarna vill aldrig sluta trilla. 

Jag trodde allt var som jag trodde det var, men jag hade fel. 
Allt var helt annorlunda. 
Jag trivs inte här. Jag vill inte mer. 
Jag vill tillbaka till då allt var bra. Men mest av allt så vill jag bara hem. Jag längtar hem nu. Där bara kärlek råder och smärtan från alla världens sorger blir upplöst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar